پایتختی های والیبال

ارتباط از طریق یاهو مسنجر
1
محل تبلیغات شما
2
محل تبلیغات شما
3
محل تبلیغات شما

عضویت درخبرنامه

تبلیغات شما

برگ گرافیک

ولاسکو از تخت جمشید دیدن می کند
بازديد : 717



ولاسکو از تخت جمشید دیدن می کند 1

همزمان با تعطیلی سه روزه اردوی های تیم ملی والیبال، خولیو ولاسکو با سفر به شیراز از مجموعه تاریخی تخت جمشید بازدید می کند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، مرحله دوم اردوی تیم ملی والیبال بزرگسالان که از 20 فروردین آغاز شده است همچنان با حضور بازیکنان و کادر فنی در محل سالن والیبال آزادی در جریان است. اما این اردو از روز پنج شنبه 29 فروردین ماه به مدت سه روز تعطیل می شود تا ملی پوشان به استراحتی کوتاه بپردازند و برای تمرینات بعدی آماده شوند.
اما این تعطیلی سه روزه فرصتی را برای خولیو ولاسکو سرمربی تیم ملی والیبال کشورمان فراهم کرده تا با سفر به شیراز آثار تاریخی تخت جمشید را از نزدیک تماشا کند.
امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی در این باره گفت: ولاسکو در طول دو سال قبل که در ایران حضور داشته همواره علاقمند به بازدید از تخت جمشید بوده و متاسفانه به دلیل فشردگی برنامه نتوانست از آن مکان تاریخی دیدن کند. اما در او روز پنج شنبه به شیراز می رود و شنبه به تهران بازمی گردد.


موضوع: اخبار واليبال,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

دو بازیکن به اردوی تیم ملی زیر 23 سال اضافه شدند
بازديد : 981

دو بازیکن به اردوی تیم ملی زیر 23 سال اضافه شدند 1

صفایی و تاری وردی نیز به اردوی تیم ملی زیر 23 سال دعوت شدند.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، کادر فنی تیم ملی والیبال زیر 23 سال کشورمان رضا صفایی و حامد تاری وردی را به اردوی آمادگی این تیم که از هفتم فروردین ماه سال 92 در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز می شود دعوت کرد.
لازم به ذکر است تیم ملی زیر 23 سال ایران با هدایت پیمان اکبری خود را برای شرکت در رقابت های والیبال کشورهای اسلامی و زیر 23 سال جهان آماده می کند.


موضوع: اخبار واليبال,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

سه تغییر در لیگ جهانی
بازديد : 1149

سه تغییر در لیگ جهانی  1

سه تغییر در برنامه و فرمول برگزاری لیگ جهانی والیبال در سال 2013 به وجود آمد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، بر اساس اعلام فدراسیون جهانی والیبال FIVB؛ تیم ملی پرتغال جایگزین تیم ملی مصر در گروه C لیگ جهانی والیبال شد و در پایان مرحله مقدماتی ( بین قاره ای) لیگ جهانی که قرار بود از هجده تیم شرکت کننده هشت تیم به مرحله نهایی صعود کنند، شش تیم به این مرحله صعود خواهند کرد. به این ترتیب که دو تیم برتر گروه های A و B و تیم برتر گروه C  به همراه آرژانتین میزبان مرحله نهایی، در این مرحله با هم رقابت خواهند کرد.
همچنین بر اساس تصمیم فدراسیون جهانی و موافقت فدراسیون های والیبال ایران و آلمان با توجه به اینکه مرحله نهایی در کشور آرژانتین برگزار می شود، به علت  بعد مسافت ایران و آرژانتین؛ دیدار تیم های ایران و آلمان که قرار بود 21 و 23 تیرماه برگزار شود، 21 و 22 تیرماه در سالن دوازده هزار نفری آزادی برگزار خواهد شد.


موضوع: اخبار واليبال,برنامه مسابقات آينده,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

ایران در لیگ جهانی داور هم دارد
بازديد : 582

ایران در لیگ جهانی داور هم دارد 1


فدراسیون جهانی والیبال محمد شاهمیری را  برای قضاوت در لیگ جهانی دعوت کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، پس از صعود تیم ملی والیبال ایران به لیگ جهانی، فدراسیون جهانی والیبال طی نامه ای از محمد شاهمیری تنها داور FIVB  کشورمان به منظور قضاوت در لیگ جهانی 2013 والیبال دعوت کرد.


موضوع: اخبار واليبال,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

پازینی: ولاسکو پیشنهاد ورود به سیاست را نپذیرفت!
بازديد : 716

پازینی  ولاسکو پیشنهاد ورود به سیاست را نپذیرفت! 1


پازینی  ولاسکو پیشنهاد ورود به سیاست را نپذیرفت! 2

"جان لوکا پازینی"، متولد بیست و یکم جولای 1961 در شهر راوِنای ایتالیاست. او پس از یک دهه خبرنگاری در رادیو - تلویزیون و روزنامه مِسَجِرو (روزنامه سیاسی شهر رم) از سال 1992 به عنوان خبرنگار ورزشی در "گازتا دلو اسپورت" (یکی از معتبرترین و قدیمی ترین روزنامه های ورزشی جهان که از سال 1896 منتشر می شود) مشغول به فعالیت شده و در حوزۀ تخصصی والیبال و چند رشتۀ المپیکی دیگر؛ از جمله قایقرانی قلم می زند. با پازینی که برای تهیه گزارش های خبری و تحلیلی از تیم ملی والیبال ایران جهت حضور در لیگ جهانی 2013 ماه آینده به تهران سفر خواهد کرد، گفتگویی انجام داده ایم که ماحصل آن در پی می آید.

• به عنوان یک روزنامه نگار وضعیت والیبال ایتالیا را چطور ارزیابی می کنید؟
به طور کلی همیشه هیجان وصف ناپذیری در والیبال ایتالیا موج می زده که این هیجان هم در بخش مردان و هم در رده زنان ملموس بوده ولی بحران اقتصادی تا حد زیادی روی این مسئله تاثیر منفی گذاشته و باعث ایجاد تغییرات زیادی روی آن شده.  تا جایی که مثلا دیگر بهترین والیبالیست های مرد و زن جهان تمایلی به حضور در لیگ های ایتالیا ندارند و بیشتر به سمت کشورهایی مثل روسیه، لهستان، ژاپن، برزیل و حتی ایران تمایل پیدا کرده اند. البته به نظر من در بین این کشورها "لهستان" بهتر از همه عمل کرده و با سازماندهی خوبی که در والیبال کشورش و همینطور لیگش داشته، مبتکرانه در راه جذب بهترین بازیکنان جهان عمل می کند و هوارادان بیشماری هم در این راه کسب کرده است.

• فکر می کنید "مائورو بروتو" به عنوان سرمربی ایتالیا می تواند در لیگ جهانی همچون المپیک موفق عمل کند؟
واقعیت این است که پیروز شدن در لیگ جهانی کار بسیار سختی است. چون امسال ایتالیا به جوانگرایی رو آورده و بسیاری از بازیکنانِ ترکیب المپیکش را در لیگ جهانی در اختیار نخواهد داشت.

• فوتبال همیشه در ایتالیا ورزش اول بوده و پرتماشاگر. ولی چه شد که در دو دهه گذشته والیبال هم به یکباره در ایتالیا جان گرفت و به عنوان یک ورزش مهم و پرطرفدار حیات تازه ای پیدا کرد؟
همه چیز از سال 1985 شروع شد. آن زمان فدراسیون ایتالیا "اسکیبا"ی لهستانی را که قهرمانی جهان و المپیک را در کارنامه داشت به عنوان سرمربی جوانان ایتالیا انتخاب کرد. او هم توانست گروهی از بهترین های ایتالیا را دور هم جمع کند و نتایج خوبی بگیرد. در ادامه و در سال 1989 هم زمینه حضور "خولیو ولاسکو" در ایتالیا فراهم شد و ولاسکو هم با نوآوری هایی که در بخش های مختلف داشت، اصلا والیبال ایتالیا را دگرگون کرد و تغییر داد.

•  این نوآوری های ولاسکو در چه زمینه هایی بود؟
نوآوری های ولاسکو فقط در نحوه تمریناتش خلاصه نمی شد. بلکه او در بحث آمادگی جسمانی و فیزیکی هم - که آن زمان اصلا جایی در والیبال نداشت- حرف های تازه ای داشت. همچنین به همراه دستیارش (جیاردینیه ری) از نظر ذهنی و روانی با بازیکنان کار می کرد و به نوعی به جنگ فرهنگ بهانه گیری بازیکنان رفت. همه این اتفاقات دست به دست هم داد تا والیبال ایتالیا با ولاسکو موفقیت های زیادی به دست بیاورد.

• حمایت روزنامه ها و رسانه های خبری از والیبال در ایتالیا چقدر به موفقیت این رشته کمک کرد؟
در واقع پوشش خبری و گزارشی از تیم والیبال ایتالیا با اولین پیروزی اروپایی ایتالیا در سال 1989 شروع شد. یعنی با اولین موفقیت تیم ایتالیا روزنامه ها و رادیو و تلویزیون و کلا هر چیزی که از آن به عنوان رسانه یاد می شود، شروع به پوشش دادن اخبار تیم ملی کردند. در ادامه، موفقیت های پی در پی تیم ملی با ولاسکو هم تا جایی در صدر اخبار قرار گرفت که ولاسکو به یک شهرت خارق العاده دست یافت و حتی در سال 1996 از او خواستند وارد عرصه سیاست شود. ولی او همه این پیشنهادات را رد کرد و به حضور خود در والیبال ادامه داد.

• به طور کلی فضای رسانه ای ایتالیا در رابطه با والیبال را چطور ارزیابی می کنید؟
بستگی به شرایط دارد. در حال حاضر با توجه به اینکه به لیگ جهانی نزدیک می شویم، رسانه ها محتاطانه عمل می کنند و کمتر به والیبال می پردازند تا جوّ به هم نخورد. ولی در جریان مسابقات به طور مفصل به بازی ها و تیم ملی می پردازند. مثلا الان "گازتا" هر روز یک ستون والیبال دارد و هر هفته یک یا دو روز مثل یکشنبه و دوشنبه یک صفحه کامل درباره والیبال مطلب می نویسد. ولی وقتی تیم ملی بازی دارد، هر روز یک صفحه از روزنامه به والیبال اختصاص پیدا می کند.

• خبرنگاران حوزه والیبال در ایتالیا بیشتر با "حمایت" به والیبال کشورشان کمک می کنند یا "انتقاد"؟
هر دو طیف وجود دارند. ولی مثلا من خودم یک خبرنگار منتقد هستم و همیشه سعی کرده ام با نگاه انتقادی به برنامه های فدراسیون و سازمان لیگ بپردازم. چون معتقدم اگر انتقاد صحیح، بجا و در چارچوب واقعی نقد باشد شرایط را برای فعالیت بهتر فراهم می کند.

• به نظر شما انتقادی که می تواند به بهتر شدن شرایط کمک کند، چه انتقادی است؟
ببینید به طور کلی از انتقادی می توان به موفقیت دست یافت که نگاه درستی به مشکلات داشته باشد و پشت آن هم بحث منافع فردی و مسائلی از این قبیل مطرح نباشد. این مسئله فقط در والیبال یا ورزش نیست. در هر مقوله ای اگر انتقاد صحیح مطرح شود می توان به موفقیت دست یافت و مشکلات را حل کرد.

• بازتاب حضور ولاسکو در تیم ملی و همچنین همکاری ربادنگو با فدراسیون ایران  در رسانه های ایتالیا چطور بود؟
نکاتی که از نگاه رسانه های ایتالیایی دور نماند این بود که خرید ولاسکو از طرف فدراسیون ایران بزرگترین ایده برای کسب موفقیت در والیبال است. چون ولاسکو نابغه والیبال است و همچنین از نظر اخلاق انسانی هم یک الگو می تواند باشد. ربادنگو هم یک مدیر متخصص و  کاملا حرفه ای است که قطعا در پیشرفت ایران برای برگزاری میزبانی لیگ جهانی و سازماندهی مسابقات نقش مهم، کلیدی و موثر دارد.

• ولاسکو پس از سالها به لیگ جهانی برگشته ولی این بار نه با ایتالیا بلکه با ایران. این موضوع نگران کننده ای برای ایتالیایی ها نیست؟
نگران کننده که نیست. می توانم بگویم حضور ولاسکو در لیگ جهانی با ایران برای ما خوشایند و البته تحریک آمیز است. ما هیچ مشکلی برای روبرویی با ولاسکو و همگروهی با ایران در لیگ جهانی نداریم.

• بازی های ایران – ایتالیا را چطور پیش بینی می کنید؟
راستش غیرقابل پیش بینی است. به نظرم موفقیت در این بازی ها به وضعیت آمادگی هر دو تیم و چگونگی رویارویی شان بستگی دارد. خطر از دست دادن نتیجه برای هر دو تیم وجود دارد.

• به توجه به حضور ولاسکو در ایران رسانه های ایتالیایی در خصوص بازی ایران – ایتالیا تا کنون واکنشی نداشته اند؟
نه. ببینید همانطور که گفتم فعلا پیش از بازی هاست و شاید بتوان گفت یک نوع؛ سکوت رسانه ای در ایتالیا در خصوص تیم ملی والیبال حکمفرماست. آنچه الان مهم است ایجاد آرامش برای فعالیت اعضای تیم ملی به خصوص "مائورو بروتو" است. شاید فقط چند خبر کوتاه درباره بازیکن کوبایی-ایتالیایی (خوآن تورنا) منتشر شده باشد که قرار است در تیم ملی ایتالیا در لیگ جهانی توپ بزند، نه بیشتر.

• تاثیر رسانه ها در موفقیت تیم های حاضر در لیگ جهانی چقدر است؟
رسانه ها به طور عمومی، و رسانه های ورزشی به طور خاص تاثیر زیادی در این زمینه دارند و عملکرد و نحوه پوشش شان از مسابقات تاثیر مستقیمی بر روی موفقیت و عدم موفقیت تیم ها خواهد داشت. این موضوعی است که در ایتالیا هم به خوبی از سوی رسانه ها درک شده و عمل می شود.

• از نظر خبرنگاران و فعالان رسانه ای والیبال ایتایا، سرسخت ترین حریف کشورتان در دور مقدماتی لیگ جهانی کدام تیم است؟
نظرها بر این است که ما در گروه بسیار سختی قرار گرفته ایم و اینکه تیم ما با بهترین بازیکنانش در لیگ جهانی حاضر نمی شود و به نوعی لیگ جهانی برای ایتالیا عرصه تحول و جوانگرایی است باعث می شود همه مسابقات را مهم و همه حریفان مان را سرسخت بدانیم.

• و کلام آخر؟
از اینکه فرصت گفتگو با یک رسانه ایرانی برایم فراهم شد خیلی خوشحالم. باید بگویم دوست دارم با والیبال ایران از نزدیک آشنا شوم و به همین دلیل هم مشغول برنامه ریزی برای سفر به ایران طی ماه آینده هستم.


گفتگو از روابط عمومی فدراسیون والیبال

 


موضوع: اخبار واليبال,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

فعالیت گسترده کمیته رویدادهای بین المللی در سال 91
بازديد : 597

فعالیت گسترده بین المللی والیبال ایران در سال 91 1

 

فدراسیون والیبال درسال 91 علاوه بر حضور در میادین مختلف، صاحب مقام های برتر و افتخارات زیادی شد که از جمله آن می توان به صعود در لیگ جهانی برای نخستین بار اشاره کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، در طول سال های اخیر فدراسیون والیبال یکی از موفق ترین رشته های ورزشی در کشور مطرح شده و این موضوع در سال 91 هم ادامه یافت. کمیته رویدادهای بین المللی فدراسیون والیبال که با مسئولیت غفار درخشنده در حال فعالیت است در این سال، فعالیت گسترده ای را داشته است. امسال فدراسیون والیبال کشورمان در بخش های مختلف از جمله حضور در مسابقات بین المللی، میزبانی ها و همچنین شرکت در جلسات مختلف حضوری فعال و البته تاثیر گذار را از خود نشان داد.
در بخش حضور در جلسات برون مرزی می توان به شرکت دکتر محمدرضا داورزنی در جلسه لیگ جهانی در لوزان سوئیس و شرکت در جلسه هیئت رئیسه آسیا در چین اشاره کرد. همچنین سعید درخشنده هم در اجلاس کمیته مسابقات فدراسیون جهانی در لوزان سوئیس و کمیته مسابقات آسیا (AVC)  در چین اشاره کرد. اما مهمترین رویداد امسال انتخابات فدراسیون جهانی والیبال FIVB بود که علی الرغم ماهها تلاش فدراسیون والیبال، امریکا از دادن ویزا به دکتر محمدرضا داورزنی و سعید درخشنده برای حضور در این انتخابات جلوگیری کرد تا به این ترتیب کرسی سعید درخشنده در کمیته مسابقات FIVB از دست برود. در این بین تلاش فدراسیون جهانی والیبال برای حل مشکل ویزا هم بی تاثیر بود تا غیبت ایران در این اجلاس باعث از دست رفتن کرسی مهم ایران شود.
غفار درخشنده در باره اتفاقات رخ داده در سال 91 گفت: در این بین مهمترین و بزرگترین اتفاقی که والیبال ایران را در سال 91 بیش از هر چیز دیگری بر سر زبان ها انداخت، کسب مجوز حضور در لیگ جهانی والیبال بود. رقابتهای انتخابی لیگ جهانی والیبال و کسب مجوز حضور در این مسابقات بهترین و شیرین ترین اتفاق والیبال ایران بود که بعد از سالها حسرت بالاخره به وقوع پیوست تا ایران هم وارد لیگ حرفه ای های دنیا شود. ملی پوشان اگرچه در مسابقات انتخابی المپیک تنها به خاطر یک ست، حضور در المپیک را از دست دادند اما با جبران آن و کسب بلیط لیگ جهانی ، تلخی المپیک را به شیرینی لیگ جهانی تبدیل کردند.
اما تیم های رده های سنی مختلف ایران در بخش زنان و مردان در مسابقات بین المللی مختلف شرکت کردند. مقام نهم مسابقات دانشجویان جهان در چین، مقام سوم مسابقات والیبال ساحلی قهرمانی آسیا و اقیانوسیه در اندونزی، حضور در تورنمنت بین المللی چین، حضور تیم کاله در مسابقات باشگاههای مردان آسیا و کسب مقام سوم در چین از جمله فعالیت های بین المللی ایران در سال 91 بوده است.
به هر ترتیب از میزبانی های ایران هم نباید گذشت، در سال 91 فدراسیون والیبال کشورمان از مسابقاتی همچون مسابقات ارتش های جهان و مردان آسیا میزبانی کرد. در این مسابقات تیم ایران در مسابقات ارتش های جهان در تهران به مقام قهرمانی دست یافت، از آن مهمتر در رقابت های مردان آسیا در تهران جام قهرمانی از آن تیم ایران شد و در ادامه آن این نوجوانان و جوانان ایران بودند که در کشورمان جام های ارزشمندی را به دست آوردند. در این رقابتها نوجوانان ایران جام قهرمانی را در تهران بالای سر بردند و در ارومیه هم که میزبان جوانان آسیا بود مدال برنز و مقام سوم از آن تیم ایران شد.
زنان هم در سال 91 فعالیت گسترده ای داشتند؛ حضور در مسابقات نوجوانان، جوانان و بزرگسالان آسیا و کسب رده های مختلف والیبال زنان ایران را به اهداف نزدیک تر کرد. رقابتهای نوجوانان آسیا به میزبانی چین برگزار شد که دختران ایران در رده دهم قرار گرفتند. جوانان هم که در تایلند مقابل حریفان آسیایی خود قرار گرفتند در نهایت به رده هشتم آسیا دست یافتند. اما تیم گیتی پسند به عنوان قهرمان لیگ بانوان هم در مسابقات باشگاههای زنان آسیا شرکت کرد و به مقام ششم رسید. در این بین تیم بزرگسالان هم در قزاقستان و در مسابقات آسیایی شرکت کرد و در رده هشتم قرار گرفت.
به هر ترتیب فعالیت های بین المللی والیبال ایران در سال 91 همچون سالهای گذشته ادامه داشت و مطمئنا در سال بعد هم این موضوع تداوم خواهد داشت. اما آنچه در این بین روشن از هر موضوع دیگری به چشم می خورد تلاش برای داشتن بهترین نتایج و حضوری قدرتمند در مسابقات و البته جلسات AVC  و FIVB  است که مسئولان فدراسیون والیبال و کمیته رویدادهای بین المللی برای آن از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.


موضوع: اخبار واليبال,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

حضور برخی از دعوت شدگان منوط به نظر کمیته انضباطی
بازديد : 581

حضور و ادامه فعالیت برخی از دعوت شدگان به تیم های ملی منوط به نظر کمیته انضباطی فدراسیون والیبال شد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، پس از اعلام اسامی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی بزرگسالان و تیم ملی زیر 23 سال کشورمان از سوی کادر فنی این تیم ها؛ مسئولان فدراسیون والیبال اعلام کردند کمیته انضباطی این فدراسیون در روز های آینده پس از تعطیلات نوروز پیرامون  مسئل به وجود آمده در مرحله پلی آف لیگ برتر والبیال مردان باشگاه های کشور تشکیل جلسه می دهدو در خصوص بازیکنان خاطی تصمیم گیری می کند و همچنین در باره حضور یا عدم حضور و ادامه فعالیت بازیکنان دعوت شده به اردوی تیم های ملی والیبال کشورمان تصمیم گیری خواهد کرد.


موضوع: اخبار واليبال,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

شانزده بازیکن به اردوی تیم ملی زیر23 سال دعوت شدند
بازديد : 939

پیمان اکبری اسامی دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی زیر 23 سال ایران را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، پیمان اکبری سرمربی تیم ملی زیر 23 سال کشورمان با هماهنگی خولیو ولاسکو  اسامی 16 بازیکن را برای حضور در اردوی آمادگی این تیم جهت شرکت در سومین دوره رقابت های والیبال کشورهای اسلامی و اولین دوره رقابت های زیر 23 سال جهان اعلام کرد که به قرار زیر است:
محمد طاهر وادی
بهزاد حیدر شاهی
رسول نجفی
سهیل احمدی
محمدرضا سلیمانی
مجتبی میرزاجانپور
مجتبی قلیزاده
محمدرضا حسینی پویا
سعید شیرود
امیر برزگری
سامان فائزی
حامد باقر پور
سجاد دهنوی
ناصر رحیمی
مصطفی حیدری
آرش کمالوند
لازم به ذکر است بر اساس اعلام مسئولان فدراسیون والیبال بازیکنان دعوت شده ای که در کمیته انضباطی پرونده دارند، حضور و ادامه فعالیتشان در تمرینات تیم ملی منوط به نظر کمیته انضباطی فدراسیون والیبال می باشد.
اردوی آمادگی این تیم از 7 فروردین سال 92 در سالن والیبال مجموعه ورزشی آزادی آغاز می شود و بازیکنان در دو نوبت صبح و عصر زیر نظر کادر فنی تمرین می کنند.


موضوع: اخبار واليبال,اسامي بازيكنان تيم ها,,
برچسب ها : ,
می پسندم نمی پسندم

[تبادل لگو با ما]

Friends
تمامی حقوق مطالب برای این سایت محفوظ میباشد. قالب طراحی شده توسط: برگ گراف و ترجمه شده توسط : قالب گراف